Het begin - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Janneke en Jeroen Limmen - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Janneke en Jeroen Limmen - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: JannekeJeroen

Blijf op de hoogte en volg Janneke en Jeroen

14 Augustus 2010 | Nederland, Haarlem

Morgen is het eindelijk zo ver. Mijn laatste werkdag van dit jaar. Daarna nog een paar weken vrij om de noodzakelijke dingen te regelen en de noodzakelijke feestje te bezoeken (Lowlands, mysterieland en natuurlijk de feestweek van Heemskerk) en dan is het feest hier ook echt over. Maar dan begint het feest in het buitenland. Want 6 september gaan we eindelijk aan onze reis beginnen die zeker 6 maanden gaat duren! We vliegen eerst naar Singapore waar we (jawel) 1 overnachting hebben (zo, die kunnen we afstrepen op ons lijstje). De dag erna vliegen we naar Bali, waar we een week of twee blijven. En vandaar zullen we onze reis vervolgen naar o.a. Maleisië, Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, Australië en Nieuw-Zeeland. En dit gaan we allemaal doen op een manier die mij niet zo goed bekend is, namelijk met een rugzakje op en gaan!

Ik, die minimaal 6 paar schoenen mee moet nemen als ze een weekendje weggaat. Ik, die een kamer met kledingkasten heeft en nog ruimte te kort heeft om alles op te hangen en op te bergen. En ik, die al zucht en steunt als ze een paar te zware tassen moet dragen. Die ik, die gaat dus backpacken. Help!

Nu zijn we een paar jaar geleden al een keertje met een rugzak naar Thailand toe geweest. Maar dit was een dag of 20 en niet een half jaar! Dus maak ik me druk om de stomste dingen. Welke schoenen moet ik mee? En waarom zijn die sandalen altijd zo lelijk! Moet ik nu wel of niet zo’n gekke broek met 20 zakjes kopen die je op 7 verschillende manieren kunt afritsen, vouwen en een jurk van kunt bouwen (en allemaal zo dat het je figuur absoluut niet flatteert)? Of zal ik gewoon mijn eigen spullen meenemen aangezien ik toch van alles kwijt raak in die 20 zakken? En ik ben dol op lezen tijdens mijn reis en we zullen ook wel veel onderweg zijn dus afleiding door een boek is heel erg gewenst. Maar hoe neem ik nu 10 boeken mee zonder dat ik me helemaal maf leur? Gek wordt ik van deze vragen. Misschien dat ik die boeken stiekem in Jeroen’s backpack stop. Een probleem minder.

  • 14 Augustus 2010 - 16:57

    John Jansen:

    nou ik zie het al.. dat wordt smullen van je verhalen..
    misschien een e-reader mee op vakantie??

  • 14 Augustus 2010 - 16:58

    Richard:

    Hey Janneke, leuk zo'n blog! Ik ga jullie zeker volgen.
    Over die boeken... Ik zou gewoon bij de slegte je boeken halen, heb je ze uit, kan je ze gebruiken om je kampvuurtje op te stoken, je kont af te vegen, je muggen mee doodslaan, of ze gewoon weggeven of weggooien!

    Heel veel plezier met jullie rondreis, grtz Richard

  • 14 Augustus 2010 - 17:01

    Fred Draijer:

    Zo, je staat bij mijn favorieten, wil nix missen! Ennuh....neem zoveel mee als mogelijk, je hebt Jeroen toch om te sjouwen? ;-)

  • 14 Augustus 2010 - 18:53

    Lisan:

    1 boek en die ruilen met een andere backpacker ;) Ben nu al benieuwd hoe het gaat verlopen. Eerst maar even knallen op LL!!

    xxx

  • 17 Augustus 2010 - 13:43

    Mieke:

    Ik zou al je kleding thuislaten, (behalve 1 setje om aan te trekken in het vliegtuig) zodat je al je kleding aan je zusje kunt uitlenen. Ter plaatse koop je een prachtige backpacker-outfit: voor een vrouw een hippie achtige wikkelrok (ook te gebruiken als lakenzak, handdoek en picknickkleed) met een erg wijd T-shirt er boven met (inderdaad, niet al te flateuze) TEVA slippers eronder. Zo val je tenminste niet op tussen de andere rugzaktoeristen. Een e-reader is natuurlijk helemaal hip, en kun je in Singapore op de kop tikken voor "bijna Gratiz" als je je afding-kunsten nog niet verleerd bent. Verder weet ik dat jullie je olifantenrijbewijs gehaald hebben in Thailand, dus veel sjouwen met een zware tas hoeft vast niet.
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!!!!!

  • 17 Augustus 2010 - 16:17

    Natascha:

    Heel benieuwd naar de ervaring en mooie momenten die jullie gaan opdoen tijdens deze reis!
    hoop ooit ook nog eens in jullie schoenen te staan! veel plezier xx

  • 17 Augustus 2010 - 17:22

    Dian:

    Heerlijk, wéér een kind die de stoute teva's aantrekt en de wijde wereld gaat verkennen. Ik weet dat ik als moeder anders behoor te reageren maar ik vind het zo leuk voor jullie! Als ik heel eerlijk ben ook heel stiekem voor mezelf want ik weet dat ik met jullie mee ga rijzen via deze site.
    Maar eerst ga ik nog even genieten van de paar weken dat jullie nog thuis zijn.

  • 17 Augustus 2010 - 22:16

    Janneke En Jeroen Limmen:

    Hoi allemaal, bedankt voor de reacties! Leuk! Een e-reader gaat er nu zeker komen en waarschijnlijk ook een mini-notebook om mijn blogs op voor te bereiden. En die prop ik dan bij Jeroen in zijn back-pack. Want daar ga ik natuurlijk niet mee sjouwen. Ik heb het al moeilijk genoeg met die make-up, sieraden, riemen en zonnenbrillen die ik mee moet nemen.

  • 18 Augustus 2010 - 08:59

    Richard B:

    Kunnen jullie niet nu al weggaan, heb ik wat te lezen...........

  • 18 Augustus 2010 - 17:18

    Ellen:

    Nou wij zijn er klaar voor, al die sappige verhalen, leuk hoor!!!! Maar eerst nog ff een paar dagen om voor te bereiden en dan...Gaan jullie nog naar de Kermis?? zien we elkaar!!!groetjes Ellen

  • 18 Augustus 2010 - 18:18

    Evelien:

    Heerlijk!! Op Bali zeker even een paar nachtjes bij de Massa Inn (Poppies lane 2) slapen. Heel relax overal dichtbij en cheap cheap

  • 18 Augustus 2010 - 18:35

    Jolanda Diemeer:

    Ga jullie volgen, kijk al uit naar de reisverslagen.
    Wens jullie een hele mooi tijd toe!

  • 18 Augustus 2010 - 20:58

    Michelle:

    Ik ga jullie volgen via de mail! Hoop over een aantal jaar ook deze landen te bezoeken voor een wereldreisje ..Nog even sparen ;-)

    Ik zal toch voor de e-reader gaan, scheelt wat kilo's. Zowel in je tas als portemonee..Hoe handig is dat!! En misschien komen er dan ook nog gezellig wat Vietnamnese je tent binnen om je e-reader te 'bezichtigen'.
    Ik zeg: go for it! and have some fun! xx

  • 18 Augustus 2010 - 22:08

    Jose:

    hey janneke.
    nu gaat het echt gebeuren,leuk hoor zo'n rugzak went vanzelf.
    en je kan het best een broek kopen die je om kan bouwen als tent,nee ze bestaan echt...
    veel geluk en plezier.

  • 18 Augustus 2010 - 23:23

    Ronald:

    Boeken kom je onderweg tegen in het ned./eng., aanrader voor Jeroen: "Private Dancer" lezen voor hij naar Thailand gaat (een MUST).

  • 20 Augustus 2010 - 10:03

    Marleen:

    Hey, wat leuk zeg!! Nou, ik ga het zéker allemaal lezen, zit nu toch thuis met die bolle buik, en heb dan wat te doen tijdens mn verlof!!
    Veel plezier nog op de feestjes!!

  • 05 September 2010 - 16:12

    John En Dian:

    Nog één nachtje en dan vertrekken jullie.
    Spannend hoor. We hopen dat jullie álles zo veel mogelijk opschrijven over de reis.
    Gelukkig komen jullie morgeavond nog even boerenkool eten en dan word het rijst, rijst en nog eens rijst.
    Heel veel liefs van ons

  • 07 September 2010 - 08:40

    John En Dian:

    Jullie zijn geland!!!!!
    Hier regent het en het is koud. Dus mócht het bij jullie ook regenen is het tenminste warm.
    Heel veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Wereldreis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2011

Het is voorbij..

26 Februari 2011

The day the earth did not stood still

19 Februari 2011

Het Zuid-eiland NZ, een adrealinekick!

06 Februari 2011

NZ noord-eiland, een sprookje

01 Februari 2011

Gekke Aussies!
Janneke en Jeroen

Dit zijn wij Jeroen en Janneke. Niet echt doorgewinterde reizigers, maar we slaan ons er behoorlijk goed doorheen. En we vinden het heerlijk!

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 62883

Voorgaande reizen:

06 September 2010 - 04 Maart 2011

Wereldreis

Landen bezocht: